Rabu, 19 Oktober 2011

Jamita Lukas 15 : 11 - 24

Lukas 15 : 11 – 24

Bangko ni sianggian
Sada bangko sian jolma na tinompa ni Debata ima ndang olo mahap rohana (puas), sai na hurang gok do tongtong di ngoluna. Dimulana i, sonang do jolma i manjalo na pinatupa dohot na niaturhon ni Debata, alai ro ma sibolis i manggoit roha ni jolma i, gabe manggunjal ma rohana. Gabe tubu ma pangarimangrimangion di rohana, molo boi do dos dohot Debata, boasa ndang niulahon. Ima sibonsiri umbahen na gabe memberontak jolma i tu Debata gabe madabu tu bagasan dosa.
Bangko ni jolma na parjolo i, sai turunhon do tongtong tu pinomparna mambahen jolma i ndang marna mahap rohana di ngolu on. Lalap sai hurangan, hurang gok jala hurang singkop. Nang pe nian nunga tung godang pasupasu ni Debata na jinalona, sai tongtong dope hurang gok jala hurang singkop. Ala ni ido, umbahen na sai loja marsiadu tongtong jolma i manjalahi di ngoluna, anggiat tung gok jala singkop nian, hape sai didusdus mangadu tu jolo, sai tong ndang mar na sahat jala ndang mar na singkop. Tangkas do i di soarahon di Poda ni Raja Samolo 27 : 20 [  Parbeguan dohot banua toru ndang olo mahap, mata ni jolma pe, ndang olo marmahapmahap. Jadi sian mulana pe, ndang na olo mahap anggo hajolmaon on, nang di sinamot, di pangkat, di jabatan, hamoraon dohot nang na asing. Tangkas do sisongon i di dok Parjamita 5 : 9 ]  Manang ise na holong roha di perak, ndang olo marnamahap di perak, jala manang ise * na holong roha di hamoraon ndang tagamon gabe parsaulianna. Nang i hata oto do i. (Siapa mencintai uang tidak akan puas dengan uang, dan siapa mencintai kekayaan tidak akan puas dengan penghasilannya. Ini pun sia-sia.)
Suang songon i do bangko ni sianggian i, ndang olo mahap rohana. Anggo mangihuthon paretongan ni deba halak, nunga sonang ngoluna, terpenuhi sude angka pangidoanna ala sahalak na mora jala na sangap do natorasna. Alai ndang songon i anggo roha ni anak sianggian i. Nang pe naung gok mangihuthon roha ni torop halak, alai anggo ibana, hurang gok dope. Adong sada na sungkot di bagasan rohana, ndang ibana mangarajai angka artanai, ndang boi ibana palahohon hombar tu lomo ni rohana ai rap dope ibana dohot amana. Jadi hurang di ibana kebebasan laho mengelola sandiri angka sinamotna hombar tu lomo ni rohana.

PEMBERONTAKAN MENIMBULKAN PENDERITAAN
Songon jolma na parjolo i, aut sugari sabam rohana manjalo jala mangoloi na niaturhon ni Debata, ndang dabuhonon ni Debata uhum tu ibana. Dang dohonon ni Debata “Ingkon hir hodokmu manganhon sipanganonmu............”. Molo tongtong ibana mian di Debata, diparade Debata do nasa na ringkot di ngoluna, gabe sonang ma ibana jala mangolu di adopan ni Debata. Alai ala ketidakpuasan, gabe tubu ma pemberontakan, jala laos ima na mamboan jolma i tu penderitaan saleleng ngoluna paima mulak ibana gabe tano. Pemberontakanna i ndang didasari oleh pemahaman dohot pengertian na jelas, alai semata-mata ala keinginan sesaat tanpa pemikiran yang mendalam. Didok rohana, asa boi ma saluhutna patupaonhu hombar tu lomo ni rohana, ndang adong perhitungan untung dohot rugina. Asa boi nian bebas mangihuthon lomona, dipangido anak sianggian i ma tohapna. Jala dung dijalo ibana tohapna i, songon dasor ni pemberontakan i, ndang ala ni kematangan berfikir dohot rencana naung denggan, pintor jalo do digadis ibana nasa na adong di ibana jala dipasuda hombar tu lomo ni rohana. Ndang adong perhitungan akan masa depan dohot angka na naeng siulahononhon tu joloan on, ala na manggohi rohana ima, nunga bebas au, boi ma guru dok ni rohana patupaonna, ai nunga ibana be mangarajai arta i.
Akibat ni saluhutna ima “Penderitaan”. Pengambilan keputusan na so didasari perhitungan dan pertimbagan yang matang, akan mendatangkan penderitaan, apalagi molo na nionjar ni keinginan ingin bebas dan berkuasa sepenuhnya tanpa tahu arah dan tujuan dari kehidupan. Keputusan ala ni keinginan sesaat dohot ala ni keserakahan selalu marhapatean tu hasusaan. Ndang holan di portibi on, sahat do nang di banua ginjang sogot. Epesus 5 : 5 didokdo  “Ai boto jala ingot hamu ma: Anggo di harajaon ni Kristus dohot Debata, ndang adong siteanon ni parmainan manang parhodar, manang parroha na ahut; ai sioloi na so Debata do i.”. Jadi penderitaan ala ni keinginan sesaat dohot keserakahan manongtong do i mamungka sian portibi on sahat tu harajaon ni Debata ai ndang partohap be angka sisongon i di Harajaon ni Debata.

MULAK, MULAK MA HO
Tangkas do joujou ni Tuhan i “Ro ma hamu tu Ahu, hamu angka na loja jala na sorat, asa hupasonang hamu (Mateus 11 : 28). Ndang diklasifikasi Debata joujouNa i tu hajolmaon. Ndang holan na loja jala sorat ala ni panggosagosa ni portibion, penindasan dohot pemerasan. Joujou i marlangku do tu sude jolma na loja jala na sorat ala ni manang aha pe na mambahen ibana loja jala sorat. Termasuk tu anak sianggian i, na loja jala sorat ala ni hagiot ni rohana. Dilehon Debata do tingki tu hita asa ro hita mandapothon Debata, patolhashon jala maningganghon saluhut na sorat di ngolunta. Dibagabagahon Debata do naeng marhasonangan ma ngolu ni jolma i di adopan ni Debata. Ndang dihalomohon Debata marhasusaan ngolu ni jolma na tinompaNa i, naeng ma nian marhasonangan, ala ni ido, rade Debata manarihon ngolunta asal ma olo ro tu joloNa pasahathon saluhut na hinolsohon ni rohana (1 Petrus 5 : 7). Ndang sordak dope pintu i, di buha dope tu ganup jolma na olo ro jala na manolsoli dosana. Mulak manadinghon hasalaan dohot hahurangan, mangeahi hangoluan dohot hasonangan na pinarade ni Debat di ngoluna, asal ma rade ibana manjalo dohot mensyukuri na pinasahat ni Debata. Adong sada kepastian, ima sarihonon ni Debata do ngoluna.
KESALAHAN DIBALAS DENGAN PELUKAN
Dung mulak anak sianggian i, ndang sungkunsungkun dibahen amana i laho manjanghon harorona, alai panghaolon dohot pangummaon do (hatop di tomu, dihaol jala di umma). Dibagasan tindakan i, tangkas tarida, nunga lelang dimaafhon amana i hasalaan ni anaknai. Ndang sai pompom di bagasan rohana hasalaan na pinatupa ni anak na sianggian i. Ido na mambahen amana i mampu manghaol dohot mangumma anakna i. Alai laos disi do hagogoon ni “Pelukan dan Ciuman” itu. Pangalaho ni amana i menghancurkan ketakutan na mian di diri ni anakhonna i, jala ndang holan i, laos dihancurhon pangalaho ni amana i do kesombongan dohot keangkuhan di diri ni ianakhonna i.
Di na martahi anak sianggian i mulak tu bagas ni amana, tercermin dope suatu keangkuhan dohot kesombongan di bagasan dirina. Merasa yakin dope ibana, di na mulak mandapothon amana, dia akan diterima nang pe statusna berbeda sian anak gabe anak gajian, alai na pasti akan diterima. Nang pe naung tangkas diongkuhon, naung sala ibana, alai sai mian dope saotiknari keangkuhan dohot pembenaran ni pangalahona. Ndang bulus dope ditanggali ibana angka na roa i sian dirina laho mandapothon amana i, sai naeng dope ibana mangaturhon keinginanna tu amana hape nunga di pihak na marsala ibana. Ndang bulus dope dipasahat ibana dirina tu amana i.
Alai saluhut keangkuhan dohot pembenaran diri ni anak sianggian i, dihancurkan oleh pelukan dan ciuman sian amana i. Dung di haol jala di umma, ndang mampu be mungkap pamangan ni anak sianggian i laho mangido status tu amana i, kecuali holan pengakuan jala penyerahan diri. Holan on na ma na mampu didok ibana “Amang, na mardosa do ahu tu banua ginjang nang dompak ho; ndang tama be ahu goaron anakmu.” Ndang mampu be pamangan ni anak sianggian i laho mandok “Bahen ma ahu songon anak gajianmu sada”. Ndang mampu be anak sianggian i laho mangido posisi di tengah pelukan dan ciuman ni amana i. Saluhutna diruntuhkan jala saluhut dipasahat hibul tu ama i, aha na naeng pamasaonna tu anakhonna i. Di pelukan dan cium ni amana i, nunga berserah diri penuh be anakna i taringot tu nanaeng pamasaon tu ibana.
Pelukan dan ciuman na pinatupa ni amana i, umbagas sian kata maaf. Pelukan dan ciuman mempunyai kekuatan yang dasyat na boi menghancurkan keegoisan, kesombongan dohot ginjang ni roha. Pelukan dan ciuman menghancurkan bangko ni jolma i gabe sepenuhnya berserah tu Debata jala rade manjalo manang aha pe na naeng pamasaon ni Debata di ngoluna.

pdtrudolfsitorus

Tidak ada komentar:

Posting Komentar